Isnin, 23 Disember 2013

Ibu dan Ayah



Pada 23 Disember 1989 tepat jam 9.42 malam..
Aku dilahirkan kedunia ini…
Aku menjadi takut kerana aku tidak mengetahui mengenai dunia ini…
Siapakah aku dan siapakah pemilik aku…
Tubuh aku bertukar tangan kepada seorang lelaki..
Dia mendekatkan bibirnya ditelinga kanan aku…
Aku mendengar satu laungan yang sangat merdu…
Aku merasa damai bila mendengarnya…
Aku baru mengetahui lelaki tersebut ialah ayah aku..
Perempuan yang melahirkan aku adalah ibu aku…
Selepas 24 tahun usia aku pada 23 Disember 2013..
Aku masih bernafas dan menikmati kehidupan ini…
Tanpa ibu dan ayah…
Aku tidak akan ade disini…
Doa mereka yang sentiasa melindungi aku..
Doa mereka yang membuat aku Berjaya sehingga kini…
Jasa meraka tidak akan aku lupakan..
Jasa mereka tidak mampu aku balas..
Kerana kasih sayang mereka..
Melebihi kasih sayang aku pada mereka…

F013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan